Rep-sæt til bremsekaliber bil
Rep-sæt til bremsekaliber til andre bilmærker
Rep-sæt til bremsekaliber til biler
-
De bedste priserBildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Bremsekaliber-reparationssæt til attraktive priser.
-
FragtgebyrerGratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
-
Kæmpe udvalgVores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
-
Hurtig levering!
Forsendelsesmetode
Rep-sæt til kaliber katalog over producenter:
Udskift en bildel Rep-sæt til bremsekaliber - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Rep-sæt til bremsekaliber
Et reparationssæt til bremsekaliper bruges til genopretning og tillader i mange tilfælde, at du undgår en dyr udskiftning af enheden.
Indholdet af bremsekaliperreparationssættet
Almindeligvis består Bremsekaliber-reparationssæt af:
- Tætningselementer;
- Ledere;
- Kaliberfjedre;
- Cylindre;
- Tilbageholdende ringe;
- Produkter til styringssmøring;
- Fastgørelsesbolte.
Funktioner af Bremsekaliber-reparationssæt
De mest sårbare dele i bremsekaliperen er gummidelene: De forringes ret hurtigt under påvirkning fra et aggressivt miljø. Hvis du ignorerer dette problem, kan det føre til et nedbrud af ledningsarmene, så hvis du har bemærket, at pakningerne er slidte, skal du købe et tilsvarende reparationssæt og udskifte dem.
Desuden kan du ved hjælp af reparationssættet kan skrigen og raslen fra bremseklodser fjernes, og pålideligheden af kaliperfastgørelsen og stemplernes mobilitet kan genoprettes.
Anvendelse af bremsekaliperreparationssæt
Under brugen af bremsekaliper kan du opleve sådanne fejl som:
- Ledninger sidder fast. Det sker, når støvkapperne er beskadiget, hvilket fører til indsugning af fugt og snavs til delene, hvilket får dem til at ruste. Nogle gange er ledningernes ustabilitet forårsaget af en manglende smøring eller brug af en forkert en, såsom lithium- eller grafitsmøremiddel. Under indflydelse af ingredienser i sådanne fedtstoffer svulmer gummibøsningerne op og blokerer den fri bevægelse. Hvis ledningerne er ubevægelige, presses kun en enkelt bremseklods mod disken under bremsningen. Tilsvarende slides det hurtigere. Hvis du bemærker, at den resterende tykkelse af den indre skive er mindre end den ydre, kontroller ledningerne og udskift dem om nødvendigt.
- Stempler, der jammer. Som i tilfældet med ledninger kan denne fejl skyldes slid på gummitætningen. Desuden kan stemplet ruste på grund af manglende udskiftning af bremsevæsken i henhold til den foreskrevne tidsplan. Fejl i stemplets drift kan komme under mistanke ved hjælp af hjulstop, der kan mærkes, når det drejes manuelt. Udskridning af køretøjet under bremsning kan også indikere mangler ved stemplerne
- Brud på kaliberfjedre. Normalt er det forbundet med materialer i dårlig kvalitet eller metaltræthed. Det opleves som usædvanlige lyde under kørsel. Det kan forårsage skade på bremseskiven.
Husk: Fastgøring af bremsekaliper fører ofte til overophedning og nedbrydning af hjulnavlelejer og nedsætter også bremseffektiviteten. Derfor bør man ikke udsætte reparation af en enhedsfejl. Ofte er det den mest enkle og effektive måde at løse problemet på at købe og montere et reparationssæt.
Bremsekaliber-reparationssæt vælger til
- VW Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- PEUGEOT 208 I Hatchback (CA_, CC_)
- VW up! Hatchback (121, 122, BL1, BL2)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
- TOYOTA AYGO (WNB1_, KGB1_)
- VW Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- FORD MONDEO IV Turnier (BA7)
- AUDI A4 Avant (8K5, B8)
- VW POLO (9N_)