Auto Kofanger i top kvalitet til TOP priser
  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Kofanger til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine Kofanger bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

  • COMODO - betale sikkert for Kofanger
  • Auto Kofanger betale med PayPal
  • Bil Kofanger betale med Master Card
  • Automobil Kofanger betale med Visa
  • payment_discover_brand
  • payment_trustly_brand
  • Auto Kofanger betale med Klarna Faktura
  • Automobil Kofanger betal med Bankoverførsel

Udskift en bildel Kofanger - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Kofanger

Allerede de første biler havde en kofanger foran og bagpå karrosserien. I begyndelsen var denne bare lavet af noget bøjet styl cromstål, som blev fastgjort på bilen. Dette var dog en meget robust montage fordi det også var muligt at bugsere bilen. Det eneste der ikke var så godt var, at kofangeren forbuede sig ved sammenstød. Endu værre var faren for fodgænger og cyklister, som kunne tage skade ved de hårde kanter. Udover kan crom meget hurtig blive kradset.

Beskyttelse mod sammenstød idag!

I midten af 90erne er man gået over til at ommantle kofangeren med kunststoffolie, for at minimere risikoen får dyr og menneske. Også blev aerodynamiken lavet bedre, odet en sokaldt lukket skjorte belv konstrueret. Detter er udover det meget effektiv, fordi der kan blive gemt afstandssenorer eller andere tekniske raffinesser bag den. Denne stødabsorberende zone, som er blevet opnået på denne måde, hopper bare tilbage til startpositionen efter et stød, med en kraft på ca. 7 km/h. Denne fordel af den nyse kofanger er blevet opnået, ved at den kunststof som kofangeren er blevet lavet af, absorberer sammenstødet, som har bredt sig ud over hele overfalden.

Slid!

Der kan næsten ikke blive talk om slid ved denne del, udover det at den bliver kradser eller revner kan forstyre optikken. Vigtig er først og fremmest, at kofangerne ikker mere er et sikkerhedsrisiko. I stedet for er mange andre bildele, udsat for stor slid, f.eks. bremseskiver, oliefilter eller luftfiltre som skal blive skiftet ud mere ofte.

Kofanger til FIAT 500 (312), VW GOLF V (1K1), OPEL VECTRA C

Fejl på kofangeren
  • revner;
  • ridser;
  • deformation;
  • ændring af udseende;
  • defekte armaturer
  • brud.
Symptomer på fejl på kofangeren
  • mærkelige lyde under kørsel;
  • overdreven bevægelse fra kofangeren under kørsel
  • mellemrummet mellem bilen og delen forøges;
  • mangel på delintegritet.
Årsager til fejl på kofangeren
  • uheld;
  • aggressiv kørestil;
  • dårlig vejoverflade;
  • systematisk off-road udnyttelse af køretøjer;
  • dårlig kvalitet af bildele;
  • mekanisk beskadigelse;
  • ukorrekt installation;
  • hensynsløs parkering;
  • aggressiv miljømæssig indvirkning.
Reparation af kofangeren
  • Ved mindre ridser og afskalninger, skal du bruge et pudsemiddel, og hvis nødvendigt, en passende maling. I tilfælde af alvorligt dype ridser, skal kofangerens overflade først behandles med et fyldemiddel, tørres, og derefter pudses og males.
  • For at fjerne buler på plastik-kofangere, skal dens overflade først opvarmes med en varmepistol, og derefter kan dens originale form genoprettes med specielle værktøjer. Efter kofangeren er kølet ned, skal den grundes og males. Hvis det er en metalkofanger, skal en bule udlignes med en hammer, eller med et specielt udlignerværktøj.
  • Kofangere, som er produceret i en koldform, skal repareres med lim. Der bruges en speciel lim, ofte baseret på polyurethan. Før man limer overfladen, skal den renses og affedtes.
  • Kofangere, der er lavet i en varmeform, skal genoprettes ved hjælp af varmeforsegling. Dette er den bedste måde at eliminere afskalninger, brud og revner på.
  • Kofangere, der er lavet af polyesterharpiks, skal genoprettes med laminering. Under processen udskiftes de manglende kofangerdele med lignende dele i et forstærket indgreb med det klæbende middel på. Efter kofangerens overflade er hærdet, poleres den.
Udskiftning af kofangeren

Hvis reparationen af kofangeren umulig, bør den skiftes ud. Nogle motorister tror ikke at det er så svært, og prøver selv at skifte den ud for at spare penge. Men uden den nødvendige erfaring, viden om enhedens særegenheder og specifikke model, samt profesionelle værktøjer, kan det tage lang tid og, og det ønskede resultat er ikke garanteret. Derfor er det bedre at overlade udskiftningen af kofangeren til et værksted.

Indkøbsvogn
#
Din indkøbsvogn er tom