Auto Aircondition i top kvalitet til TOP priser
  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Aircondition til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine Aircondition bildele få arbejdsdage efter bestillingen

  • COMODO - betale sikkert for Aircondition
  • Auto Aircondition betale med PayPal
  • Bil Aircondition betale med Master Card
  • Automobil Aircondition betale med Visa
  • payment_discover_brand
  • Køb reservedele og betal med Trustly
  • Auto Aircondition betale med Klarna Faktura
  • Autodele Aircondition betal med Bankoverførsel

Et klimaanlæg er indbygget i næsten alle moderne biler. Den tillader at chaufføren kan afkøle luften inde i bilen. Dette er meget dejligt, når der er høje temperaturer udenor. Chaufføren behøver såmed ikke at åbne eller lukke vinduet under kørelsen, hvilket minimerer risikoen får en forkølelse eller influenza. Udover det forhøjer klimaanlægget sikkerheden, fordi for kropsbelastingen er højer og konzentrationen bliver dårliger, når det er for varmt. Moderne klimaanlæg bliver drevet med FCKW-frie kølemiddler og er derfor uskadelig for miljøet.

En klimakompressor fortætter kølemiddelet, som kommer som damp ud af fordamperen. Yderlige sørger kondensatoren for afkølingen. Derigenne, bliver kølemiddelet flydende og flyder gennem tørretromlen. Inde i tørreflasken bliver vandet fjernet og gennem et expansionsventil komme kølemiddelte slutendelig igen hen til fordamperen. Her bliver væsken på grund af det mangleden tryk igen til damp. Til denne fysikaliske process er der behov for den såkaldte fordampningsvarme. Dene varme kommer fra kabinen, som bliver indsuget af en ventilator og tilbageført ind i kabinen efter den er blevet afkølet igen.

Der kan opstå kondensvand ved klimaanlægget, som bliver ført nedad. Hvis du lægger mærke til vandpletter neden under bilen, er det altså ikke altid tegn på en defekt. Et problem med klimaanlægget kan vise sig gennem en funktionsfejl. Hvis temperaturen kun kan sænkes langsomt eller slet ikke mere, skuller det erftersynes grundigt. Da en reparation af et klimaanlæg kun kan foretages med specialværktøg, skulle dette overtages af et værksted. I øvrigt er det pårådet, at desinfizere klimaanlæget regelmæssig - senest når der lægges mærke til ubehagelige lugte.

Et klimaanlæg er indbygget i næsten alle moderne biler. Den tillader at chaufføren kan afkøle luften inde i bilen. Dette er meget dejligt, når der er høje temperaturer udenor. Chaufføren behøver såmed ikke at åbne eller lukke vinduet under kørelsen, hvilket minimerer risikoen får en forkølelse eller influenza. Udover det forhøjer klimaanlægget sikkerheden, fordi for kropsbelastingen er højer og konzentrationen bliver dårliger, når det er for varmt. Moderne klimaanlæg bliver drevet med FCKW-frie kølemiddler og er derfor uskadelig for miljøet.

En klimakompressor fortætter kølemiddelet, som kommer som damp ud af fordamperen. Yderlige sørger kondensatoren for afkølingen. Derigenne, bliver kølemiddelet flydende og flyder gennem tørretromlen. Inde i tørreflasken bliver vandet fjernet og gennem et expansionsventil komme kølemiddelte slutendelig igen hen til fordamperen. Her bliver væsken på grund af det mangleden tryk igen til damp. Til denne fysikaliske process er der behov for den såkaldte fordampningsvarme. Dene varme kommer fra kabinen, som bliver indsuget af en ventilator og tilbageført ind i kabinen efter den er blevet afkølet igen.

Der kan opstå kondensvand ved klimaanlægget, som bliver ført nedad. Hvis du lægger mærke til vandpletter neden under bilen, er det altså ikke altid tegn på en defekt. Et problem med klimaanlægget kan vise sig gennem en funktionsfejl. Hvis temperaturen kun kan sænkes langsomt eller slet ikke mere, skuller det erftersynes grundigt. Da en reparation af et klimaanlæg kun kan foretages med specialværktøg, skulle dette overtages af et værksted. I øvrigt er det pårådet, at desinfizere klimaanlæget regelmæssig - senest når der lægges mærke til ubehagelige lugte.

Störungen der Klimaanlage

  • mechanischer Schaden;
  • Fehlfunktion des Kompressors;
  • fehlerhafter Kondensator;
  • Verlustleistung oder Nichtbetrieb des Verdampfers;
  • Ausfall der Kühlmittelfilter ;
  • Verformung der Rohrleitung;
  • Korrosion und Oxidation der Elemente.

Die Symptome eines Klimaanlagenfehlers

  • geringe Effizienz der Klimaanlage und der Heizung;
  • Feuchtigkeit im Inneren des Fahrzeugs, häufige Nebelbildung;
  • beeinträchtigte Luftzirkulation;
  • Mangel an Wärmeregulierung in der Kabine;
  • Geräusche wenn das Klimagerät eingeschaltet wird.

Ursachen der Klimaanlagenfehler

  • Ignorieren der Klimaanlagenbetriebsvorschriften;
  • Eindringen von Öl oder Wasser;
  • Verstopfung oder Verschmutzung der Systemelemente;
  • das System leckt;
  • ungünstige Betriebsbedingungen;
  • Schmutz, Staub oder Feuchtigkeit im System;
  • Schließung oder Schäden an elektrischen Leitungen;
  • Austreten von Kältemittel;
  • Verschleiß von Dichtungen;
  • Verwendung von Kühlmitteln niedriger Qualität;
  • längere Verwendung von Luftrückführung.

Diagnose

Die Diagnose der Arbeitleistung der Fahrzeugklimaanlage wird ausschließlich im Rahmen einer Werkstatt erfolgen. Freon, welches als Automobilkühlmittel verwendet wird, ist eine schädliche chemische Verbindung, die die Arbeit an der Klimaanlage nur ermöglicht, wenn spezielle Werkzeuge und Fähigkeiten angewendet werden.

Austreten von Freon kann nur mit Hilfe von UV-Strahlung bestimmt werden. Das Gas hat eine Reagens, die in diesem Licht sichtbar wird. Einige Hersteller verwenden auch ein Reagens, das dem Geruch von Ölfarbe ähnelt.

Bei der Diagnose sollten Sie immer den Status des Kompressors, des Empfängers, des Kondensators und des Verdampfers prüfen. Die Klimaanlagenanalyse sollte mindestens zweimal im Jahr durchgeführt werden.

Darüber hinaus sollten Sie in regelmäßigen Abständen eine vorbeugende Wartung durchführen und das System mindestens einmal pro Monat ausführen, auch in der kalten Jahreszeit.

Reparatur und Ersatz der Klimaanlage

Kältemittellecks müssen umfassend bekämpft werden. Zuerst die Lecksicherheit des Systems gewährleisten, das ist die Pipeline für die gesamte Dauer überprüft. Schwache Komponenten sollten sofort ersetzt werden. Der Austausch und die Reparatur von Klimaanlagen Komponenten wird nur in Fachwerkstätten durchgeführt. Jede Fehlfunktion einer Einheit kann zu Schäden an der gesamten Anlage führen, daher ist es notwendig, während der Reparatur behutsam vorzugehen.

Indkøbsvogn
#
Din indkøbsvogn er tom