Auto AC Kompressor i top kvalitet til TOP priser
AC Kompressor - populære producenter
  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets AC Kompressor til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine Klimakompressor bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

  • COMODO - betale sikkert for AC Kompressor (Klimakompressor)
  • Auto Klimakompressor betale med PayPal
  • Bil Kompressor Klimaanlæg betale med Master Card
  • Automobil AC Kompressor (Klimakompressor) betale med Visa
  • payment_discover_brand
  • payment_trustly_brand
  • Auto AC Kompressor (Klimakompressor) betale med Klarna Faktura
  • Automobil AC Kompressor (Klimakompressor) betal med Bankoverførsel

Udskift en bildel AC Kompressor (Klimakompressor) - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om AC Kompressor (Klimakompressor)

Kølemiddelkredsløbet

Hver klimaanlæg i en bil, har som grundlag en klimakompressor. Dens opgave er det, at fortætte den gasformede kølemiddel. Kun gennem denne kompression, er det overhoved muligt at få en kølevirkning inde i bilen. Er klimakompressoren defekt, kan dette blive lidt ubehagelig for passagerene, især om sommeren. I kompressoren bliver kølemiddelet fortættet, hvilket bliver lavet flydene igen i klima-kondensatoren senere. Fra Vom kondensatoren bliver kølemiddelet ledt vidre til fordamperen, hvor den optager kabinens varme. Herfra går det så tilbage til klimakompressoren.

Byggevarianter

Klimakompressoren bliver tit også kaldt Fortætter. Kun med hans hjælp er det muligt at sikkre kompressionen af kølemiddelet og såmed også funktionen af klimaanlæget. Denne reservedel kan enten dreves med bilens motor eller med en separat el-motor. I køretøjer overtage bildelen sind funktion efter, at en magnetkontakt bliv aktiveret. Drevet bliver denne del som regel fra kileremmen eller en remskive. Der findes forskellige byggevarianter. der bliver skellnet mellen en stempel-, rotiationsstempel- og en vakleskivekompressor. Hvis byggedelen er defekt, bliv det som regel bemærket ret hurtig. Fordi, hvis klimaanlæget ikke køler mere om sommeren, bliver en temperatur på omkring 30 graders nået meget hurtig inde i bilen.

Heldigvis er det muligt at bestille en klimakompressor og mange andere bilreservedele fra klimaanlæget, som klimaledninger og kondensatorer i hvores online-shop. Så snart bildelene er nået frem til kunden, kan die bliver monteret fra en mekaniker med det samme. Tit er det hutiger og gunstiger, at købe sine reservedele selv, end når du køber dem gennem værkstedet.

AC Kompressor (Klimakompressor) til FORD MONDEO III kombi (BWY), MAZDA 6 (GG), OPEL VECTRA C kombi

Fejl på klimakompressor
  • slidt eller skadet drivrem;
  • læk af kølemiddel;
  • fejl på kompressor kobling;
  • slid eller smeltning af elektromagnetisk spole;
  • mekanisk skade på kroppen;
  • tilstopning af kompressor ventiler;
  • kortslutning eller skader på det elektriske kredsløb.
Symptomer på fejl på klimakompressor
  • støj ved start og under drift med klimaanlægget;
  • umuligt at styre temperaturen på luftstrømmen;
  • mærkelig lugt i kabinen.
Årsager til fejl på kompressor
  • utidig forebyggende vedligehold;
  • manglende overholdelse af reglerne for drift af klimaanlægget;
  • ved brug af komponenter i lav kvalitet;
  • trykfald i kredsløbet;
  • ugunstige klimaforhold under drift (høj luftfugtighed, store temperaturudsving);
  • ignorering af reglerne for drift af systemet;
  • brug af kølemiddel i lav kvalitet;
  • for meget eller for lidt kølemiddel i systemet;
  • mangel på eller utilstrækkelig mængde smøremiddel i kompressoren;
  • skade på klimaanlæggets slanger;
  • defekt motor blæser.
Diagnosticering

Virken af klimaanlæggets kompressor, kontrolleres på et specielt stativ eller direkte på bilen. Driftstemperaturen i delen måles. Ved indsugning bør den normale temperatur på Freon være i intervallet 2-3 atmosfærer. Gassen komprimeres til 15-25 atmosfærer. Hvis kompressionsgraden er lav, vil køling være for lav.

Ydermere kontrolleres kompressorolie. Tilstedeværelse af urenheder, oxider eller vand indikerer, at systemet er utæt. Udover dette, er mørk farve på olien eller en brændt lugt et tegn på, at kompressoren overophedes under drift. Det bør bemærkes, at langvarig overophedning af mekanismen, fører til kemisk nedbrydning af olie, der snart vil forårsage totalt svigt af kompressoren.

Når man måler trykket, skal aflæsning på måleinstrumentet være fladt og stige gradvist. Store sving i kompression, kan være på grund af et defekt drev, eller tilstopning af kompressoren.

Reparation og udskiftning af kompressorens dele

En erfaren mekaniker kan udføre reparationsarbejde for mindre skader på kompressoren. Efter diagnosticering og fejlsøgning på kompressoren, er det nødvendigt at afmontere den og rense den helt. Skadesvurdering af komponenter, bestemmer mindre fejl. Efter eliminering af disse, skal man udføre tjek af kompressorens ydeevne på bænken.

I tilfælde af at mere end halvdelen af kompressorens dele er defekte, eller at den elektromagnetiske kobling er defekt, udføres der ikke reparation, da udfører man kun en udskiftning.

Indkøbsvogn
#
Din indkøbsvogn er tom