AC kompressor bil
AC kompressor til andre bilmærker
AC kompressor til biler
-
De bedste priserBildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Klimakompressor til attraktive priser.
-
FragtgebyrerGratis levering i Danmark gælder ordrer over 1200 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
-
Kæmpe udvalgVores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
-
Hurtig levering!
Forsendelsesmetode
Aircondition kompressor katalog over producenter:
Udskift en bildel AC kompressor - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om AC kompressor
- slidt eller skadet drivrem;
- læk af kølemiddel;
- fejl på kompressor kobling;
- slid eller smeltning af elektromagnetisk spole;
- mekanisk skade på kroppen;
- tilstopning af kompressor ventiler;
- kortslutning eller skader på det elektriske kredsløb.
- støj ved start og under drift med klimaanlægget;
- umuligt at styre temperaturen på luftstrømmen;
- mærkelig lugt i kabinen.
- utidig forebyggende vedligehold;
- manglende overholdelse af reglerne for drift af klimaanlægget;
- ved brug af komponenter i lav kvalitet;
- trykfald i kredsløbet;
- ugunstige klimaforhold under drift (høj luftfugtighed, store temperaturudsving);
- ignorering af reglerne for drift af systemet;
- brug af kølemiddel i lav kvalitet;
- for meget eller for lidt kølemiddel i systemet;
- mangel på eller utilstrækkelig mængde smøremiddel i kompressoren;
- skade på klimaanlæggets slanger;
- defekt motor blæser.
Virken af klimaanlæggets kompressor, kontrolleres på et specielt stativ eller direkte på bilen. Driftstemperaturen i delen måles. Ved indsugning bør den normale temperatur på Freon være i intervallet 2-3 atmosfærer. Gassen komprimeres til 15-25 atmosfærer. Hvis kompressionsgraden er lav, vil køling være for lav.
Ydermere kontrolleres kompressorolie. Tilstedeværelse af urenheder, oxider eller vand indikerer, at systemet er utæt. Udover dette, er mørk farve på olien eller en brændt lugt et tegn på, at kompressoren overophedes under drift. Det bør bemærkes, at langvarig overophedning af mekanismen, fører til kemisk nedbrydning af olie, der snart vil forårsage totalt svigt af kompressoren.
Når man måler trykket, skal aflæsning på måleinstrumentet være fladt og stige gradvist. Store sving i kompression, kan være på grund af et defekt drev, eller tilstopning af kompressoren.
Reparation og udskiftning af kompressorens deleEn erfaren mekaniker kan udføre reparationsarbejde for mindre skader på kompressoren. Efter diagnosticering og fejlsøgning på kompressoren, er det nødvendigt at afmontere den og rense den helt. Skadesvurdering af komponenter, bestemmer mindre fejl. Efter eliminering af disse, skal man udføre tjek af kompressorens ydeevne på bænken.
I tilfælde af at mere end halvdelen af kompressorens dele er defekte, eller at den elektromagnetiske kobling er defekt, udføres der ikke reparation, da udfører man kun en udskiftning.
Klimakompressor vælger til
Fejl på koblingen er en af de mest almindelige problemer, og dette er nemt at tjekke. Tænd for aircondition og lyt. Du skal kunne høre et klik når koblingen går på kompressoren.
Sørg for at koblingsnavet fungerer korrekt. Åbn motorhjelmen og find remskiven for A/C kompressoren. Bed din assistent tænde for A/C. Et defekt nav vil ikke rotere med remskive og/eller kan lave usædvanlige lyde.
Reparation af denne komponent kræver ofte udskiftning af tætninger og pakninger, remskiver, kobling og lejer. For at gøre dette skal man fjerne og skille kompressoren ad, hvilket kræver visse færdigheder. Det er derfor bedst at overlade dette til de professionelle, lige så vel som genopfyldning af kølemiddel og olie på kompressoren.
Dette kan være en farlig opgave, da det kølemiddel der bruges, er giftigt. Det er bedst at overlade dette til specialister på et værksted.
Køb kun produkter der anbefales af bilfabrikanten, når du udskifter kompressoren. For at gøre det nemmere at tilgå enheden, vil eksperterne fjerne motordækslet, kofangeren i for samt drivremmen fra kompressorens remskive. Kølemidlet drænes så forsigtigt gennem servicehullerne. Alle tætninger, pakninger og beskadigede rør udskiftes under denne proces.
Når dette er gjort, testes systemet for lækager og genopfyldes med kølemiddel. For at teste systemet skal man starte motoren og skrue fuldt op for A/C.