Auto Køleventilator (Køleblæser) i top kvalitet til TOP priser
Køleventilator (Køleblæser) - populære producenter
  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Køleventilator (Køleblæser) til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine Køleventilator (Køleblæser) bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

  • COMODO - betale sikkert for Køleventilator (Køleblæser)
  • Auto Køleventilator (Køleblæser) betale med PayPal
  • Bil Køleventilator (Køleblæser) betale med Master Card
  • Automobil Køleventilator (Køleblæser) betale med Visa
  • payment_discover_brand
  • Køb reservedele og betal med Trustly
  • Auto Køleventilator (Køleblæser) betale med Klarna Faktura
  • Automobil Køleventilator (Køleblæser) betal med Bankoverførsel

Udskift en bildel Køleventilator (Køleblæser) - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Køleventilator (Køleblæser)

Ventilatoren eller motorens køleventilator er placeret direkte bag gitteret. Den indsugede luft er påkrævet at afkøle kølevandet. Dette er især vigtigt for stående og langsomme biler på grund af manglende vind har at blive kompenseret. I nogle modeller, som har en særdeles kraftfuld motor, er der to fans. Som en del af kølesystemet af køleventilatorens er en vigtig del af bilen. Det aktiveres automatisk efter behov. Fx når kølevandet af udetemperaturen er kold nok, har ikke kørt ventilatoren.

Hvis ventilatoren har en defekt, kan det føre til overophedning af motoren. Teoretisk kan enhver skade på ventilatoren ret let identificeres. I praksis er det også sandt, at en defekt i dette område normalt kun mærke, når kølevandet er for varmt. En god driver er derfor altid kølevandet i display. Hvis der er mistanke for skade, kan det bekræftes ved simpel inspektion. Hvis der ikke kører støjen fra ventilatoren kan høres, selv om motoren er meget varm, der er en defekt.

Ventilatoren er normalt vanskeligt at nå. Derfor er en udveksling er et tricky spørgsmål. For det første skal batteriet blive afbrudt fra ventilatoren. Derefter skal ofte en stor del af den forreste sektion reduceres. Dybest set er en komplet udskiftning som regel rentabel. Hvis du er ved siden af ​​motorens køleventilator også brug for en ny kølergrill, bremseklodser, et luftfilter, en kompressor, et spejl, en baglygte, en katalysator eller andre reservedele, så tag et kig på vores online katalog. Med vores nemme søgefunktionen kan du hurtigt finde alle de auto dele, du har brug for reparation eller vedligeholdelse.

Køleventilator (Køleblæser) til MERCEDES-BENZ C-KLASSE (W202), ALFA ROMEO 156 (932), VW LT 28-46 II kasse (2DA, 2DD, 2DH)

Defekter i motorsystemets kølerventilator
  • mekanisk beskadigelse;
  • defekt kontrolenhed i ventilatoren;
  • åben elektrisk kontakt;
  • fejl i afladerelæet.
Symptomer på defekter i motorsystemets kølerventilator
  • overophedning af motoren;
  • reduktion af motorkraften ved høje farter;
  • kølerventilatorens sensoraflæsninger;
  • en «Tjek Motor» alarm på instrumentbrættet.
Årsager til defekter i motorsystemets kølerventilator
  • overbelastning af ventilatorens motor;
  • overdreven spænding i systemet;
  • defekt i kølesystemets sikring;
  • termostatsvigt;
  • kortslutning eller kabelsmeltning;
  • tilstoppet luftfilter;
  • ødelæggelse af grillen;
  • indtrænging af støv, jord eller fremmedlegemer i systemet.
  • defekt i systemets software;
  • fejl i ventilatorens sensor.
Diagnostik

Tjek først ventilatorens tilstand. Den skal være forbundet til kredsløbet med 12 til 14 volt. En fungerende mekanisme opnår dens maksimalhastighed på 2 sekunder.

Ved normal operation af mekanismen, tjekkes kablerne. For at gøre dette, skal du forbinde volten i en ende af ledningen, og teste det på en anden med et voltmeter.

Det er også nødvendigt at analysere motorens temperatursensor. Kølesystemets ventilator bør tænde automatisk efter motoren har nået en temperatur på 92° C. Den anden operationsfase begynder efter 99-104° C-mærket. Hvis systemet ikke tænder med den fungerende ventilator, skal sensoren skiftes ud.

Kølergrillens tilstand påvirker også ventilatorens operation, samt hvis man ikke har skiftet luftfiltret.

Køleventilatoren har ikke nogen klart defineret levetid. Med forsigtig brug af bilen, kan den sagtens operere under hele bilens levetid.

Reparation og udskiftning af motorsystemets kølerventilator

Ventilatoren er i de fleste bilmodeller installeret foran køleren. Ledningerne er det mest sårbare punkt i systemet. Hvis nødvendigt, skal du udskifte systemet fuldstændigt.

I tilfælde af en tilstopning af bladene og aksen, kan systemet skilles ad, renses og smøres. Et destrueret eller ødelagt relæ og ventilatorbladene kan skiftes ud med dele af samme diameter. Ikke desto mindre skal du installere en ny enheden og kalibrere hele systemet, i tilfælde at mekanisk skade eller en defekt i kontrolenheden.

Indkøbsvogn
#
Din indkøbsvogn er tom