Køler bil
Køler til andre bilmærker
Køler EFTER TYPE
-
De bedste priserBildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Radiator til attraktive priser.
-
FragtgebyrerGratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
-
Kæmpe udvalgVores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
-
Hurtig levering!
Forsendelsesmetode
Køler katalog over producenter:
Udskift en bildel Køler - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Køler
- forurening eller beskadigelse af kernen;
- beskadigelse af rørene;
- tilstopning af kølerens ydre overflade;
- trykfald.
- bilmotoren er overophedt;
- ekstern lækage af frysemiddel;
- forøget forbrug af kølemiddel;
- forringelse af kølemidlets cirkulation.
- levetidens afslutning;
- slid;
- indvirkningen af tryk;
- utidig udskiftning af kølemiddel;
- ekspansionstanken lækker;
- aflejringer på kølerens inderside;
- indvirkningen af høje temperaturer;
- mekanisk beskadigelse;
- metal korrosion;
- utidig service og vedligeholdelse;
- kølemidlets dårlige kvalitet.
Man bør stille en diagnose af køleren hver sjette måned. Hvis du har problemer med at køle motoren, bør du implementere en nøddiagnose. Begynd med at inspicere køleren for forekomster af kølemiddeldryp. Hvis der er nogle, er der en revne i køleren. Opvarm motoren, tjek røret med handsker. Hvis røret sprænger, sidder fejlen formentlig i ventilen eller gummipakningen. Gør dig sikker på, at kølemiddelniveauet ikke er under minimum-mærket på beholderen.
Køler Reparation- 1. Først skal du rense køleren. Man bør rense køleren hvert 2. år, og skifte kølerdækslet. Tilstoppede celler kan renses ved at blæse komprimeret luft ind, eller vaske med vandtryk. Du kan fjerne aflejringer inden i køleren med vand. Du bør rense i en retning modsat kølemidlets kredsløb.
- 2. Til at reparere med, kan du bruge en speciel væske, der lukker sprækker. Denne metode er effektiv ved forekomsten af mikrosprækker.
- 3. I tilfælde af en deformation af huset, er det nødvendigt at flade køleren ud, for at udbedre hullerne ved hjælp af en gas-svejsemaskine.
Du bør udskifte enheden i de følgende tilfælde:
- ødelagte kølerceller;
- lækage;
- lækage fra få steder;
- tilstopning af kernerørene.
Udskiftningen bør kun udføres, når køleren er kold. Dræn al kølemidlet og smid det ud. Åbn vedhængene og beslagene, og frakobl slangerne. Fjern den gamle køler, og installer den nye i dens sted. Fastgør derefter beslagene og klemmerne, samt slangerne. Påfyld kølemiddel.
Radiator vælger til
- VW Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- PEUGEOT 208 I Hatchback (CA_, CC_)
- VW up! Hatchback (121, 122, BL1, BL2)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
- TOYOTA AYGO (WNB1_, KGB1_)
- VW Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- FORD MONDEO IV Turnier (BA7)
- AUDI A4 Avant (8K5, B8)
- VW POLO (9N_)
Funktionerne for en køler afhænger af det system den hører til. Der er for eksempel komponenter til køling af motoren eller til køling af olien i motorsmøringssystemet, til køling af væsken i hydraulisk servostyring, gearkassen eller differentialet. Der er også dele der bruges i varmesystemet for kabinen. De fleste moderne kølere fremstilles af aluminium, da det er en naturlig ressource. Der bruges kølervæske eller olie som arbejdsvæske. Strukturelt er kølerens rør forbundet med pladefinner eller bølgefinner, hvilket gør dem mere effektive til at køle. Den kolde luft leveres som regel af elektriske blæsere, men kommer også fra luftindtag i bilens karosseri. Oliekølere har særlige turbulatorer til at forbedre luftstrømmen. En kølergrill beskytter som regel køleren og forhindrer at der kommer sten og andre objekter ind.
Hvis ydertemperaturen er lav og motoren endnu ikke har nået sin driftstemperatur, strømmer kølervæsken i et lille kredsløb. I dette tilfælde er den nedre kølerslange kold. Hvis dette ikke er tilfældet, kan det være et tegn på:
- fejl på termostaten;
- en defekt vandpumpe;
- luftlåse eller omfattende skidt i systemet.
Få din bil serviceret på et værksted, for at finde den præcise årsag.
Der kan komme luft i systemet grundet:
- hætten til ekspansionstanken er ikke sat ordentligt på;
- en fejl med kølerventilen;
- lækager i indsugningsrørene og slangerne.
Der kan også opstå luftlåse hvis du ikke dræner køleren korrekt efter udskiftning af kølervæske. De kan også opstå som resultat af et utæt topstykke eller toppakning, hvilket fører til at der trænger udstødningsgasser ind i systemet.