catalog_tyre_img_alt
Vent venlistdotted
Indkøbsvogn
#
34-7648
Din indkøbsvogn er tom

VW POLO Lambdasonde

Online butik: Volkswagen POLO Lambda sensor

Lambdasonde VW POLO: nyttig information

Teknisk information
  • Dele som anbefales udskiftet samtidigt som del af et vedligeholdelses sæt
    • Motorolie
    • Lambdasondesæt
    • Ekstraudstyr, katalysator
    • Sensor, udstødningstryk
    • Katalysator
    • Luftmassemåler
    • Holdering, udstødning
    • Sensor, kølevæsketemp.
    • Tændrør
    • Bankesensor
    • Gasspjæld-potentiometer
    • Krumtapsføler
    • Sensor, knastakselposition
    • Tændkabelsæt
    • Pakning, udstødningsrør
Prisliste for Lambdasonde VW POLO
  • Minimum priser 405,00 kr.
  • Maksimum priser 5236,00 kr.
Definitioner af OBD 2 fejlkoder på VW POLO
  • p0171, p0430, p0303, p0172, p0174, p0301, p0302, p0304, p0305, p0306, p0155, p0421, p0410, p0135, p0031, p0134, p0030, p0130, p0131, p0133, p0141, p0138, p0136, p0037, p0137, p0036, p0140 -

Høj-kvalitets Lambdasonde Top VW modeller

  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets VW POLO Lambda sensor til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1200 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    • GLS
    • DHL
  • COMODO - betale sikkert for brugte udskiftning Lambda sensor til VW POLO
  • Originale Lambda sensor Volkswagen POLO til gode priser - Køb autodele gennem PayPal
  • Brugte Lambdasonde til Automobil VW POLO - betale med Visa
  • Lambdasonde høj kvalitet til Volkswagen POLO - betale med Master Card
  • Discover - betale med visum
  • Autoreservedele Lambda sensor VW POLO betal med Amex
  • Lambdasonde i original kvalitet til Volkswagen POLO - Køb bildele gennem Dankort
  • VW POLO Lambda sensor i original kvalitet til lave priser - betale med Klarna
  • Stort sortiment Lambda sensor til bil Volkswagen POLO til gode priser - betal med Bankoverførsel

Mærkekatalog: Lambdasonde VW POLO:

Lambdasonde VW POLO og andre reservedele Udstødningssystem

  • Volkswagen POLO Katalysator pris

    Katalysator

  • Volkswagen POLO Turbo pris

    Turbo

  • Volkswagen POLO Partikelfilter pris

    Partikelfilter

  • Volkswagen POLO Bagpotte pris

    Bagpotte

  • Volkswagen POLO EGR ventil pris

    EGR ventil

  • Volkswagen POLO Udstødningsrør pris

    Udstødningsrør

  • Volkswagen POLO Mellempotte pris

    Mellempotte

  • Volkswagen POLO Monteringssæt udstødningssystem pris

    Monteringssæt udstødningssystem

  • Volkswagen POLO Agr køler pris

    Agr køler

  • Volkswagen POLO Doseringsmodul pris

    Doseringsmodul

  • Volkswagen POLO Flexrør udstødning originale

    Flexrør udstødning

  • Volkswagen POLO Euro1- / euro2- / d3- koldstartsregulering originale

    Euro1- / euro2- / d3- koldstartsregulering

  • Volkswagen POLO Udstødningsophæng originale

    Udstødningsophæng

  • Volkswagen POLO Udstødningsmanifold originale

    Udstødningsmanifold

  • Volkswagen POLO Samlerør udstødning originale

    Samlerør udstødning

  • Udstødningspakning POLO

    Udstødningspakning

  • Rørhale POLO

    Rørhale

  • Forreste lydpotte POLO

    Forreste lydpotte

  • Montagesæt katalysator POLO

    Montagesæt katalysator

  • Montagesæt udstødning POLO

    Montagesæt udstødning

  • Gummibånd, udstødningssystem POLO

    Gummibånd, udstødningssystem

  • Sekundærluftventil POLO

    Sekundærluftventil

  • Montagesæt udstødningsmanifold POLO

    Montagesæt udstødningsmanifold

  • Udstødningsspjæld POLO

    Udstødningsspjæld

  • Motorolie VW POLO benzin og diesel

    Motorolie

Hvor finder man lambdasonderne i en Volkswagen Polo?

Disse komponenters placering afhænger af motortypen og bilens årgang. De fleste moderne køretøjer er udstyret med to oxygensensorer. Den ene sidder i udstødningsmanifolden før katalysatoren og den anden sidder efter katalysatoren. Dette øger målingernes nøjagtighed.

Hvilke typer findes der og hvad er forskellen på dem?

De følgende typer af lambdasonder egner sig til Volkswagen Polo:

  • Opvarmede: dette er de mest almindelige. Det er komponenter med tre eller fire ledninger, der hurtigt varmes op til den nødvendige temperatur.
  • Plane: disse fremstilles af zirconiumdioxid og aluminiumoxid. De er lette og kan varmes op på 5-30 sekunder. De er også billige.
  • Titandioxid: disse kræver en referencespænding før de virker. De holder i lang tid og er meget præcise. De har dog et komplekst design og er dyre.
  • Bredbånd: disse bruges i moderne køretøjer og har et bredt målespektrum. De kan have tre eller fire ledninger. De hjælper med at sikre det korrekte luft-brændstofforhold.

Kan jeg installere forskellige typer af lambdasonder på en Volkswagen Polo?

I nogle tilfælde, når det er umuligt at købe den nødvendige komponent, er det tilladt at udskifte den med en anden med lignende karakteristika. Bemærk venligst, at hvis dit køretøj havde en opvarmet komponent, kan du ikke erstatte den med en der ikke er opvarmet.

Det er heller ikke tilladt at udskifte zirkoniumdele med titaniumdele. De bruger forskellige målemetoder og datalæsemetoder. Udskifter man en af disse med den anden, kan det føre til dårlig motorydelse.

Hvad er den gennemsnitlige levetid for disse komponenter i denne model? Hvad er de hyppigste årsager til fejl?

Levetiden for lambdasonder afhænger af motortype og bilens driftsforhold. Komponenter uden varmeelementer holder som regel i 60.000-80.000 km, mens de opvarmede holder i 100.000 km. Plansensorer kan holde i 160.000 km. Det anbefales at man tester delene for hver 30.000 km.

Disse komponenter kan gå i stykker grundet brændstof af dårlig kvalitet, fejl på tændingssystemet, mekaniske skader samt for meget kørsel offroad. Derudover kan sensorerne også gå i stykker, hvis olieskraberens stempelringe slides ned eller hvis der kommer kølervæske ind i udstødningssystemet.

Hvad er de mulige konsekvenser af ikke at skifte lambdasonderne i tide i en Volkswagen Polo?

Kørsel i en bil med defekte sensorer fører til dårlig motorydelse, et øget brændstofforbrug og dårlige dynamiske egenskaber. Udstødningsemissionerne øges også, hvilket er skadeligt for miljøet.