VW POLO Lambdasonde
Lambdasonde VW POLO modeller til de bedste priser
Lambdasonde VW POLO: nyttig information
-
Dele som anbefales udskiftet samtidigt som del af et vedligeholdelses sæt
- Motorolie
- Lambdasondesæt
- Ekstraudstyr, katalysator
- Sensor, udstødningstryk
- Katalysator
- Luftmassemåler
- Holdering, udstødning
- Sensor, kølevæsketemp.
- Tændrør
- Bankesensor
- Gasspjæld-potentiometer
- Krumtapsføler
- Sensor, knastakselposition
- Tændkabelsæt
- Pakning, udstødningsrør
- Minimum priser 405,00 kr.
- Maksimum priser 5236,00 kr.
- p0171, p0430, p0303, p0172, p0174, p0301, p0302, p0304, p0305, p0306, p0155, p0421, p0410, p0135, p0031, p0134, p0030, p0130, p0131, p0133, p0141, p0138, p0136, p0037, p0137, p0036, p0140 -
-
De bedste priserBildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets VW POLO Lambda sensor til attraktive priser.
-
FragtgebyrerGratis levering i Danmark gælder ordrer over 1200 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
-
Kæmpe udvalgVores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
-
Hurtig levering!
Forsendelsesmetode
-
Mærkekatalog: Lambdasonde VW POLO:
Hvor finder man lambdasonderne i en Volkswagen Polo?
Disse komponenters placering afhænger af motortypen og bilens årgang. De fleste moderne køretøjer er udstyret med to oxygensensorer. Den ene sidder i udstødningsmanifolden før katalysatoren og den anden sidder efter katalysatoren. Dette øger målingernes nøjagtighed.
Hvilke typer findes der og hvad er forskellen på dem?
De følgende typer af lambdasonder egner sig til Volkswagen Polo:
- Opvarmede: dette er de mest almindelige. Det er komponenter med tre eller fire ledninger, der hurtigt varmes op til den nødvendige temperatur.
- Plane: disse fremstilles af zirconiumdioxid og aluminiumoxid. De er lette og kan varmes op på 5-30 sekunder. De er også billige.
- Titandioxid: disse kræver en referencespænding før de virker. De holder i lang tid og er meget præcise. De har dog et komplekst design og er dyre.
- Bredbånd: disse bruges i moderne køretøjer og har et bredt målespektrum. De kan have tre eller fire ledninger. De hjælper med at sikre det korrekte luft-brændstofforhold.
Kan jeg installere forskellige typer af lambdasonder på en Volkswagen Polo?
I nogle tilfælde, når det er umuligt at købe den nødvendige komponent, er det tilladt at udskifte den med en anden med lignende karakteristika. Bemærk venligst, at hvis dit køretøj havde en opvarmet komponent, kan du ikke erstatte den med en der ikke er opvarmet.
Det er heller ikke tilladt at udskifte zirkoniumdele med titaniumdele. De bruger forskellige målemetoder og datalæsemetoder. Udskifter man en af disse med den anden, kan det føre til dårlig motorydelse.
Hvad er den gennemsnitlige levetid for disse komponenter i denne model? Hvad er de hyppigste årsager til fejl?
Levetiden for lambdasonder afhænger af motortype og bilens driftsforhold. Komponenter uden varmeelementer holder som regel i 60.000-80.000 km, mens de opvarmede holder i 100.000 km. Plansensorer kan holde i 160.000 km. Det anbefales at man tester delene for hver 30.000 km.
Disse komponenter kan gå i stykker grundet brændstof af dårlig kvalitet, fejl på tændingssystemet, mekaniske skader samt for meget kørsel offroad. Derudover kan sensorerne også gå i stykker, hvis olieskraberens stempelringe slides ned eller hvis der kommer kølervæske ind i udstødningssystemet.
Hvad er de mulige konsekvenser af ikke at skifte lambdasonderne i tide i en Volkswagen Polo?
Kørsel i en bil med defekte sensorer fører til dårlig motorydelse, et øget brændstofforbrug og dårlige dynamiske egenskaber. Udstødningsemissionerne øges også, hvilket er skadeligt for miljøet.