Auto Lambdasensor i top kvalitet til TOP priser
  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Lambdasensor til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine Lambdasonde bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

  • COMODO - betale sikkert for Lambdasonde
  • Auto Lambdasonde betale med PayPal
  • Bil Lambdasonde betale med Master Card
  • Automobil Lambdasonde betale med Visa
  • payment_discover_brand
  • payment_trustly_brand
  • Auto Lambdasonde betale med Klarna Faktura
  • Automobil Lambdasonde betal med Bankoverførsel

Udskift en bildel Lambdasonde - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Lambdasonde

Iltesonden er en særlig føler, som måler resten af ​​den tilbageværende oxygen på et udstødningsrør. Efter at målingen er blevet udført, kan den styre brændsel og oxygenindholdet på en sådan måde at der ikke er et overskud af et af disse elementer mere. Denne sonde er den egentlige sensor i styrekredsløbet, når det drejer sig udstødningsgassens værdier og den tilhørende katalysator. Fordi der er to forskellige målemetoder, er der to forskellige sonder. Nernstsonde den overvåger spændingen af ​​den faste elektrolyt, mens modstanden sonden kontrollerer ændringen i modstanden af ​​keramiken. Hovedsageligt findes denne sonde i benzinmotorer, i enkelte tilfælde anvendes den også i dieselmotorer.

Funktion

Nernstsonde i deres funktion som en lambda-sonde anvender membran zirconia, som har den egenskab at den ved høje temperaturer transportere oxygenioner elektrolytisk for at generere en spænding. På grund af denne egenskab, kan de forskellige iltindhold af to forskellige gasser bestemmes. Her er den ene side af sonden direkte udsat for afgangsluft, medens den anden side er forbundet til en reference af oxygenet. Der er nogle variationer af lambdasonden, der anvendes som YSZ keramik til at reducere driftstemperatur betydeligt. Modstanden sonde forekommer i benzinmotorer faktisk ganske sjældent.

Brug

Lambdasonden bliver hos en almindelige benzinmotorer skruet ind i udstødningsmanifolden eller i manifolden lige nedstrøms for manifolden. Findes der siden fabrikanten en meget høj krav til emissionskontrol, kan to eller flere sonder anvendes, hvorved disse også bliver betregnet som overvåge sensormidler. I moderne benzinmotorer med turbolader, er sonden bliver skruet lige til højre bag turbolader, men man er allerde på udkig efter bedre metoder. Du vil også finde andre Bildele, som knæledsarm, bremsecylinder og sporstang.

Lambdasonde til PORSCHE CAYENNE (955), CHRYSLER PT CRUISER (PT_), OPEL VECTRA B hatchback (38_)

Fejl på lambdasonde
  • mekaniske defekter;
  • overophedning på grund af fejl med tænding;
  • separation af forbindelseskredsløb;
  • tilstopning;
  • tilstopning med forbrændingsprodukter fra brændstof.
Symptomer på defekt lambdasonde
  • forøgelse af udstødningsemission;
  • forøget brændstofforbrug;
  • ustabil tomgang;
  • reducering i køretøjets dynamik;
  • sammenbrud i katalysatoren;
  • bilen laver ryk, også selvom motoren er varmet op.
Årsager til fejl på lambdasonde
  • der trænger bremsevæske eller kølervæske ind til delen;
  • olieringe er i dårlig stand;
  • rensning af lambdasondens hus med kemisk aktive stoffer;
  • udsættelse for en koncentreret luft-brændstof blanding;
  • forøget koncentrering af blyforbindelser i brændstoffet;
  • tilstopning af brændstoffilter;
  • lækage på lambdasondens hus;
  • indtrængen af luft eller udstødningsgas;
  • forkert eller afbrudt strømforsyning, der fører til den primære styreenhed;
  • ilt-følerelementer overophedes på grund af dårlig kvalitet på brændstofblandingen;
  • delen er nedslidt.
Diagnosticering

For at diagnosticere lambdasondens tilstand, skal du starte motoren og varme den op. Mængden af overskydende ilt i udstødningsgassen vises korrekt ved 300-400 °C. Brug et oscilloskop for at vurdere frekvens og kurveform. Næste trin er at identificere indikatorerne på delens varmelegememodstand ved stuetemperatur (normalen er fra 2 til 14 ohm). Tjek nu spændingen på varmelegemet med tænding slået til (den nødvændige indikator er 10.5). Vi minder dig om, at inspektion af lambdasonden er nødvendig efter hver 30 tusind kilometer.

Reparation og udskiftning af lambdasonden

Den eneste type reparationsarbejde der er relevant for denne del, er rensning af sensoren for tilsmudsning med forbrændingsprodukter fra brændstof. For at fjerne oxygen-sensor, skal du varme den på til 50 ° C. Til rensning anbefaler eksperter brugen af fosforsyre. Sænk delen i syre i 15-20 min, og rens den så med rent vand. Tør delen, tjek gevindet, og husk at brug monteringspasta. Husk på samme tid også, at pastaen ikke må røre delens beskyttelsesrør. Forbindelsen, hvorigennem oxygen tilføres, bør ikke behandles. Hvis renseprocessen ikke har givet det forventede resultat, er den eneste mulighed en udskiftning. Du kan udskifte den defekte del på egen hånd, eller overlade det til professionelle.

Indkøbsvogn
#
Din indkøbsvogn er tom