Auto Knastaksel i top kvalitet til TOP priser
  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Knastaksel til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine Knastaksel bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

  • COMODO - betale sikkert for Knastaksel
  • Auto Knastaksel betale med PayPal
  • Bil Knastaksel betale med Master Card
  • Automobil Knastaksel betale med Visa
  • payment_discover_brand
  • Køb reservedele og betal med Trustly
  • Auto Knastaksel betale med Klarna Faktura
  • Automobil Knastaksel betal med Bankoverførsel

Udskift en bildel Knastaksel - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Knastaksel

Knastakslen er placeret i motorblokken aksel, på hvilken der erlige så mange afrundede buer, som svarer til antallet af cylindre. Herved roterer akslen omkring sin egen akse, mens de enkelte knaster åbnes i den udpegede rækkefølge af den enkelte ind-og udsugningsventiler åbnes eller lukkes. Knastakslen skal altså gøre det muligt, at åbne eller lukke de enkelte ventiler til et præcist bestemt tid med den nøjagtige slagtilfælde og den rigtige rækkefølge.

Funktion

Derved skellnes mellem en top og bund monteret knastaksel. I den såkaldte overhead-cam kontrol, er knastakseln arrangeret fra bunden. Men ventilerne er anbragt i motorblokken og arbejder i hængende position. Men fordi der ved lukkningen af ventilerne er flere bildele i bevægelse, er knastakseln udsat før høj slid og bliver i dag hovedsaglig anvendt ved produktionen af lastbiler, især ved den amerikanske V8-motor.Den overliggende knastaksel er monteret i topstykket og driver ventilerne enten direkte gennem stemplet eller terrassen slæbebåde og vippearmen. Ved en justering af mekaniske eller hydrauliske midler i drevet kan variere afhængigt af hastigheden af motoren for at ændre indstillingen.

Produktion

Knastaksler er lavet enten af varmebehandlet stål, nitreret stål, støbejern eller duktilt jern. For at spare vægt, kan bølgerne være hule støbte eller boret hul. Lejerne af bølgerne og de enkelte spor af kammene kan også være overflade hærdet. Imidlertid kan hele skaftet samles fra individuelle dele. Disse knaster kan så være fremstillet af sintret metal, for at spare endnu mere vægt og omkostninger. Du vil hos os også finde andre auto dele såsom hjulbremsecylinder, wiskeblade und bremsepuder.

Knastaksel til ALFA ROMEO 156 (932), LEXUS GS (UZS161, JZS160), MITSUBISHI OUTLANDER II (CW_W)

Fejl på knastaksel
  • slidt eller skadet remskive på knastaksel;
  • slitage af en drivrem til knastakslen;
  • skade eller slitage af knastakslens knaster;
  • slid på lejer;
  • deformation af fordybningen og overfladen på akslen;
  • slitage af kilespor;
  • forringelse af tapper;
  • slitage af gevind.
Symptomer på fejl på knastaksel
  • fejl på motoren i alle tilstande;
  • forkert timing;
  • et betydeligt tab af motorstyrke;
  • unormal lyd på knastakseldrevet;
  • skyde lyde i lydpotten;
  • fald i cyklusser for en kold motor;
  • indikationer på fejl på instrumentbrættet;
Årsager til fejl på knastaksel
  • brug af smøremidler og brændstof af lav kvalitet;
  • for lidt olie i systemet;
  • utilstrækkelig tryk i smøringssystemet;
  • der kommer brændstof ind til smøremidlet;
  • hyppig overophedning af motoren;
  • motor har kørt mange kilometer;
  • skader på drevdele;
  • justeringen af timing er ikke korrekt;
  • usædvanlige mellemrum i ventil mekanismen;
Diagnosticering

Defekter på knastakslen, kan kun opdages på en stand med specielt udstyr. Akslen fjernes, og tykkelsen og slitageniveauet på knasterne tjekkes, ligesom tilstedeværelsen af udslag, deformationer, revner og andre defekter. Afmontering af akslen udføres også kun på et værksted. Du kan selv tjekke relaterede systemers smøring, styrke, og motorkølingen, der vil give indirekte information om knastakslens tilstand. Diagnosticering af systemet anbefales for hver 75 000-100 000 kilometer.

Reparation af knastaksel

Det er værd at bemærke, at kan slidte knaster kan repareres. De rettes med elektro-galvanisering med krom. I denne proces, fyldes delens fordybninger med asbest for beskyttelse. Krom lakering af delene udføres, for at reducere slitage og forlænge levetiden for dens komponeneter. Med dette er den tilladte tykkelse på tappernes tilbageslag kan 0.03 mm. Hårdheden på metallet, kan være i området mellem 26-60 HRC.

Udskiftning af knastakslen

Ved tilstedeværelse af revner på knastakslen, omfattende deformation af tapper, ødelæggelse af kilespor eller sæder, udskiftes de kun. Du kan gøre det på egen hånd, men det er bedre at overlade det til professionelle. Det er på samme tid vigtigt at foretage tjek af pakninger og knastakslens holderplade.

Indkøbsvogn
#
Din indkøbsvogn er tom