Auto Udstødningsventil i top kvalitet til TOP priser
  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Udstødningsventil til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine Udstødningsventil bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

  • COMODO - betale sikkert for Udstødningsventil
  • Auto Udstødningsventil betale med PayPal
  • Bil Udstødningsventil betale med Master Card
  • Automobil Udstødningsventil betale med Visa
  • payment_discover_brand
  • payment_trustly_brand
  • Auto Udstødningsventil betale med Klarna Faktura
  • Automobil Udstødningsventil betal med Bankoverførsel

Udskift en bildel Udstødningsventil - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Udstødningsventil

Til den tilbagegående motor, og dermed ventilerne samt under opladning, åbning og lukning til at styre luftindtaget og udstødningsgassens stikkontakt, er en mekanisme, der i bevægelse, er styreventilen eller ventil tog udpeget. En af disse ventiler er den såkaldte afløbsventilen, som efter ekspansionsslaget frigiver de kanaler til levering af det forbrændte gas. For at modvirke de høje temperaturer og de ​​korrosion forårsaget af udstødningsgasserne i retning af en udstødsventil at optimere varme transporteres væk sædvanligvis hult og fyldt med flydende natrium. Varmen udføres herefter ved anvendelse af natrium og vibrationer i akslen.

Næsten alle fire-takts motorer har en stempelmotor. Ingen ventiler, men stempel, roterende vinge eller membraner anvendes hovedsageligt i totaktsmotorer og roterende motorer udelukkende i gasbørsen skatter. Undtagelserne er to-takts dieselmotorer, som har en stikkontakt med kontrol. Åbn ventilerne drevet af krumtapaksler knastaksler. De slutter med pneumatik, mekanikere ejer eller spiralfjedre. Motorerne afviger i arrangementet af knastakslen, og ventilerne. F.eks i såkaldte opretstående IOE motorer (Inlet Over Exhaust) ventiler bruges kun som en udløbsventil.

Andre designs bruger gnisttændingsmotorer "Side Valve" (side ventiler eller ventiler stående), den OHV motor "overhead ventil" ventilerne sidder fast i topstykket. Den mest almindelige type er den OHC motor "overliggende knastaksel". I dette tilfælde knastakslen over adskille overflade og forbrændingskammeret mellem cylinderblokken og topstykke er anbragt. Har du nu brug for en udløbsventil til et bestemt bilmærke, som f.eks en Ford, kan du du nemt finde den ved hjælp af køretøjsnummeret, som står inde i papierene. Herefter kan du også nemt finde den passende indløbsventiler indsprøjtningsventiler eller ekspansionsventiler i vores reservedelesortiment.

Udstødningsventil til NISSAN PRIMERA Hatchback (P11), VW LUPO (6X1, 6E1), HONDA ACCORD VI (CG, CK)

Defekter i udstødningsventilen
  • kilning af ventilspindelleddet;
  • tilstopning og forurening af delen;
  • aflejringer på ventilspindelleddet
  • utilstrækkelig ærmeafstand;
  • deformation af ventilen
  • ventilen er brændt af;
  • beskadigelse af ventilmundingen;
  • beskadigelse eller forvrængning af fjedren;
  • metalkorrosion.
Symptomer på defekter i udstødningsventilen
  • højt tryk af udstødningsgasser;
  • motordetonation;
  • forøget brændstofforbrug;
  • “Tjek Motor” indikation på instrumentbrættet;
  • hurtig overbelastning af motoren;
  • overdreven kondens på motoren;
  • lugten af udstødningsgasser i kabinen.
Årsager til defekter i udstødningsventilen
  • anvendelsen af brændstof med mindre oktanindhold eller urenheder, der angriber tungmetaller;
  • overdreven motorophedning;
  • lang motordrift ved tomgang;
  • brugen af lavkvalitets motorolie;
  • oliebrænd og kemisk forfald;
  • brugen af lavkvalitets ventiler;
  • overophedning og efterfølgende deformation af spindelleddet;
  • defekt i det system, der blander brændstoffet
Diagnostik

Start diagnosen med en inspektion. Vurder først tilstanden af systemets ventil. Du skal også tjekke dens placering og kontaktstramhed. Den optimale værdi for kontaktfladens bredde er 1,15-1,5 mm.

Tjek yderligere mellemrummet mellem ventilen og stemplet. Stemplet skal drejes med hånden til dens maksimale udvidelse. Standardværdien for frirummet er 2.5 mm. Hvis den er mindre, er der en fare for at ventilen rammer stemplet, efterfulgt af en øjeblikkelig destruktion af ventilen.

Du bør også tjekke ventilens forureningsniveau. I tilfælde af alvorlig begroning eller klistren af forbrændingsresterne og olieforfaldets biprodukter, er det nødvendigt at rense ventilen. Brug et alkoholbaseret middel til at rense med.

Reparation og udskiftning af udstødningsventilen

En beskadiget ventil kan ikke repareres. På trods af det faktum, at den er støbt af en meget stærk metallegering, kræves det, at den skiftes ud, hvis den er smeltet eller deformeret.

For at skifte ventilen ud, er det nødvendigt at fjerne krumtaphuset, så derfer anbefaler vi at dette stykke arbejde udføres hos et autoriseret værksted. Efter at have installeret den nye del, skal man slibe ventilen ind til cylindersædet med et specielt slibemiddel.

Når du skiller motoren ad, anbefales det at mærke komponenterne med en tusch for at undgå ukorrekt forbindelse og yderligere overensstemmelser med komponenterne. Efter installationen testkører man ved mellemhastighed.

Indkøbsvogn
#
Din indkøbsvogn er tom