Auto Tændspole i top kvalitet til TOP priser
Tændspole - populære producenter
  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Tændspole til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine Tændspole bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

  • COMODO - betale sikkert for Tændspole
  • Auto Tændspole betale med PayPal
  • Bil Tændspole betale med Master Card
  • Automobil Tændspole betale med Visa
  • payment_discover_brand
  • Køb reservedele og betal med Trustly
  • Auto Tændspole betale med Klarna Faktura
  • Automobil Tændspole betal med Bankoverførsel

Udskift en bildel Tændspole - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Tændspole

Ved en ottomotor bliver brændstof-luft-blandingen tændt med et tændrør Hertid er en høj spænding nødvendig, hvilken bliver leveret fra tændspolen. Herved bliver der i det primære kredløb åbnet for en afbryder, hvorefter der bliver induceret en højspændingsimpuls i det sekundære kredsløb. Over tændingskablet når spændingen så til gnistvejen ved tændrøret. Ved hjælp af denne spole i en ottomotor er det muligt, at opnå en højspæning mellem 15.000 og 30.000 volt ud fra en 12-volt-spændnig, ved en afbryder og en parallel løbende kondensator.

Defekt ved tændspolen

En bil hat mange sliddele. Til de typiske sliddele tilhører også tændspolen, hvorefter der kan opkomme defekter i løbet af årene. Så kan det fx. forekomme, at isoleringen af kobberomviklingen bliver brudt, fordi der er en permanent varmeudvikling. Dette fører fx til kortslutninger mellem vindingerne. Udover det kan der også optræde noget ligende som et overslag i højspændingsstykket. Dette kan ske pga en for lang tændningsgnis, en for høj modstand ved tændingskablet eller også gennem korrison ved forbindelserne mellem tændingskablerne. I dette tilfælde er spolen dekeft og kan følgelig ikke opnå den ønske yde mere.

Udvekslingen af tændspolen

Vil du skife tændspolen, så skal klemmerne, som holder spolen bliver løsnet i føste omgang. Derefter bliver alle kabel og klemskoen fjenet. Det sidste kan ske ved hjælp af aflodde den. Nu kan spolen tages ud og den nye kan blive monteret. I denne butik bliver der ikke bare tilbudt tændspoler, men også mange andre reservedele, der pga høj slid er stor behov for. Til disse reservedele tilhører der fx. bremsepuder, men også bæreled eller luftfiltre.

Tændspole til PEUGEOT 207 SW (WK_), CITROËN XM (Y3), PORSCHE 911 Cabriolet (996)

Defekt tændspole
  • mekanisk skade på tændspolen;
  • slid af delen;
  • overophedning af tændspolen;
  • slid af tændspole-terminalen;
  • brud på spoleviklingen.
Symptomer på defekt tændspole
  • fald i motor-cyklusser;
  • fald i maksimal ydeevne fra køretøjet;
  • motor-defekter forekommer oftere ved højt fugtighedsniveau i atmosfæren;
  • forøget brændstofforbrug;
  • indikator siger «Tjek Motor» på instrumentbrættet.
Årsager til en defekt tændspole
  • ved brug af tændrør i lav kvalitet;
  • overophedning af motor;
  • udsættelse for høje temperaturer, støv og skidt;
  • skader på spolens isolering, ved en spænding højere end 35 000 V;
  • vibrationer i spolerne og beslag der løsnes;
  • overbelastning af elektrisk kredsløb.
Diagnosticering

Det er umuligt at identificere en defekt tændspole uden specialudstyr. Du kan selv skønne udseendet på spolen: hvis huset har spor af oxidation, små huller og sorte områder, virker spolen ikke.

Hvis der er de mindste tegn på defekter, skal enheden tjekkes ved en mekaniker. Brug et ohmmeter eller multimeter til at måle modstanden i de primære og sekundære spoleviklinger. Den primære viklings modstand bør være i området mellem 0.5-2 ohm. Værdien af den sekundære viklings modstand, bør være i området mellem 6000-15 000 ohm. For præcist at bestemme fejlen, er det nødvendigt at finde de præcise værdier for normalen i køretøjets tekniske dokumentation.

Driftstiden for tændspolen er 60 000-80 000 kilometer. Diagnosticering af systemet anbefales efter 30,000 kilometer, eller efter seks måneder.

Reparation og udskiftning af tændspoler

Tændspolen kan ikke repareres. Indtrængen af ilt påvirker altid systemet, så selv små afvigelser i delens ydeevne, kræver en udskiftning af den.

En af hovedfaktorerne for delens normale virken er korrekt kabelførelse. Udskiftning af spolen tager ikke lang tid, men hvis du ikke har den nødvendige viden, bør du overlade det til en mekaniker.

Indkøbsvogn
#
Din indkøbsvogn er tom