Auto Cylinderblock i top kvalitet til TOP priser
  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Cylinderblock til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine Motorblok bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

  • COMODO - betale sikkert for Motorblok
  • Auto Motorblok betale med PayPal
  • Bil Motorblok betale med Master Card
  • Automobil Motorblok betale med Visa
  • payment_discover_brand
  • Køb reservedele og betal med Trustly
  • Auto Motorblok betale med Klarna Faktura
  • Automobil Motorblok betal med Bankoverførsel

Udskift en bildel Motorblok - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Motorblok

Krumtaphuset er lavet af motorhjelmen, cylindrene og kølekappen. Inde i sagen er krumtapakslen. Sommetider en motorblok kaldes krumtaphuset. Normalt er tilfældet af støbejern eller aluminium fremstilles. Lejlighedsvis en duktilt jern anvendes, når stress af materialet er særlig høj. Tilsvarende svejste konstruktioner af stål muligt, især til meget store motorer. Krumtaphuset har en kølefunktion, og absorberer den varme, der produceres under forbrændingen af​​, og sender den til ydersiden.

Desuden skal huset være meget stabil, da den skal kunne modstå de kræfter, der frembringes under forbrændingen. De cylinderrør, hvor stemplerne der skal tages fra krumtaphuset. Den mekaniske belastning, der følger af bevægelsen af cylinderen er enormt, så at sagen skal dimensioneres efter generøse. En fuldstændig tab af krumtaphuset er sjælden, men kan ske. Udvekslingen er forbundet med ekstremt en stor indsats, da næsten hele motoren skal demonteres. Mere ofte fore kommer det, at en tætning skal blive skifte ud.

Installationen af ​​en ny krumtaphuset er et værk, der bør håndteres af en garage. En lille fejl kan føre til yderligere fejl under installationen. Desuden er store vægte flyttes, således at en hobby skruetrækker normalt ikke har de nødvendige forudsætninger for reparationen. Har du også brug for en tandrem, en tandremafdekning, en vaskevandsdyse, et evntilløfterstang, et sidelys, en knæledsarm, en hjulbremscylinder eller et andet kvalitetsreservedel for din bil? Så hjælper dig et hutig søg i vores online-shop, fordi vi har et stort og omfattende sortiment.

Motorblok til BMW X5 (E53), NISSAN ALMERA Mk II (N16), RENAULT LAGUNA II Grandtour (KG0/1_)

Fejl i krumtaphuset
  • slid og ridser på husets overflade;
  • slid på cylindernes overflade;
  • rævner og afskalninger;
  • beskadigelse og ødelæggelse af tråedene og fastgørelseshullerne.
Symptomer på fejl i krumtaphuset
  • et betydeligt tab af motorkraft;
  • ingen tænding;
  • bilen når ikke sin fartgrænse;
  • motorslingren;
  • afbrydelse af motorcyklussen i alle operationstilstande;
  • spontant motorstop i tomgang og ved lave hastigheder.
Årsager til fejl i krumtaphuset
  • ukorrekt fiksering af stempelpinden;
  • overdreven ophedning af motoren;
  • indtrængning af jord og fremmedlegemer i motorcylinderne;
  • beskadigelse og ødelæggelse af stemplerne;
  • svigt af stempelringen;
  • fejl i brændstofforsyningen;
  • defekt tændingssystem;
  • forurening af cylinderblokken;
  • anvendelsen af lavkvalitets brændstof og motorolie;
  • utilstrækkelig tæthed af cylinderhovedet;
  • deformation på grund af et styrt eller et uheld.
Diagnostik

Først skal du tjekke motoren med hjælp fra en computer-diagnosticering. Det kræves for at vurdere, at motorcyklusserne er korrekte, og om stemplernes tilstand er iorden.

For en mere dybtegående diganose, skal delen fjernes helt. Dette er en af de sværeste og mest tidskrævende reparationer som en bil kræver, så det anbefales ikke at udføre den uden for et værksted.

Efter den fuldkomne adskillelse og fjernelse af cylinderhovedet og stemplerne, tjekkes krumtaphuset for indvendig beskadigelse. Cylinderblokken har ingen afgjort levetid. Den holder ofte lige så længe som bilen. Men i tilfældet af ukorrekt operation og indtrængning af fremmedlegemer i krumtaphuset, skal den skiftes ud. Anvendelsen af lavkvalitets brændstof og motorolie kan forårsage tilstopning af motorblokken.

Reparation og udskiftning af krumtaphuset

Den er kun relevant at reparere, når enheden er tilstoppet (den mest almindelige defekt), med mindre der er opstået en mekanisk beskadigelse. Efter at have fjernet cylinder krumtaphuset og adskilt det interne system, tømmes den. Indvendig rensning udføres ofte med en sandblæser.

Man reparerer krumtaphuset, hvis der er opstået nogen som helst ekstern eller intern skade og slid på delkomponenterne. Denne enheds pris vil ikke gøre dig glad, så sørg helst for ikke at komme så vidt.

Indkøbsvogn
#
Din indkøbsvogn er tom