• De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Bremseklodser til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Spar på forsendelsen. Gratis levering på bestillinger over 1300 kr. til Danmark
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

  • COMODO - betale sikkert for Bremseklodser
  • Auto Bremseklodser betale med PayPal
  • Bil Bremseklodser betale med Master Card
  • Automobil Bremseklodser betale med Visa
  • Køretøj Bremseklodser betale med Amex
  • Auto Bremseklodser betale med Klarna Faktura
  • Automobil Bremseklodser betal med Bankoverførsel

Udskift en bildel Bremseklodser - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Bremseklodser

Enhver bremseklods kræver belæg, der ved gnidning af overtrækket på en støbejern skive eller tromle for køretøjets kinetiske energi omdannes til varme, hvilket igen mindsker hastigheden. Disse puder er fremstillet af flere materialer. Næsten alle bremseklodser har først og fremmest en bæreplade af metal. Yderligere en speciel friktion middel er monteret på bremseklodsen. Desuden har puderne i nogle tilfælde også en yderligere plade, som er at isolere den støj, der genereres under bremsning.

Kategorier af friktionmiddler

Puder er opdelt i fire kategorier. Kriteriet for klassificeringen er friktions middel. Der er først kategorien "Semi-Metallic". Denne kategori indeholder friktionsorganer 30 til 65 procent af metal, som stadig er blandet med grafit, bindemidler og andre fyldstoffer. På trods af lave omkostninger, har disse slibemidler en høj slidstyrke og også en god bremse opførsel. I Europa er der især friktion kategorien "Low-Metallic" tilgængelig. Andelen af ​​metal er mellem 10-30 procent og resten er fremstillet af organiske materialer. Sådanne friktion midler har været præget af en meget god bremse opførsel, især når man kører ved høje hastigheder. Lidt dyrere belægninger kaldes "Keramisk". Denne friktion midler er relativt nye og meget stille. For fuldstændighedens skyld skal det bemærkes, at i USA og i Japan også er "organiske" friktion midler til rådighed.

Ved bremserne på et motorkøretøj skellner man mellen bremseskiver - for bremseklodserne er tilgængelige her - og bremsesten. Begge produkter, som er forskellige i nogle kilometertal er tilgængelig i vores Bildele shop.

Bremseklodser til AUDI Q7 (4L), TOYOTA AVENSIS kombi (T25), VW TOUAREG (7LA, 7L6, 7L7)

Funktionsfejl på bremseklodser
  • omfattende slid eller skade på klodserne;
  • revner på klodsens friktionsoverflade;
  • dybe ridser og afslag på beklædningen;
  • ujævn slid på bremseklodserne;
  • deformation af delen.
Symptomer på fejl på bremseklodser
  • væsentlig forringelse i bremseevne;
  • forøgelse af bremselængde;
  • raslen, fløjten eller slibelyde under opbremsning;
  • ændring af køretøjets køreretning under hård opbremsning;
  • hoppen eller vibration under opbremsning;
  • ustabil virken af bremserne;
  • forekomst af kanter på klodsens friktionsmateriale.
Årsager til fejlfunktioner på bremseklodser
  • slid på bremseskiven;
  • forøgelse af mellemrum mellem bremsesko og tromlen;
  • fremmede objekter eller skidt trænger ind på friktionsbeklædningen;
  • olie på arbejdsoverfladen på klodsen;
  • aggressiv kørestil;
  • ved brug af komponenter og forbrugsstoffer i lav kvalitet;
  • fejl i bremsecylinderne;
  • forkert installation af bremseklodser;
  • installation af forkert type dele.
Diagnosticering

Ved en gør det selv diagnosticering, er det nødvendigt at måle tykkelsen og tjekke den strukturelle tilstand på bremseklodserne. Den mindste tilladte tykkelse på bremsebelægningen er 2 mm. Overfladen på klodsen skal være glat, uden afskalning eller revner. Udover dette, skal deres slide være ensartet.

Du kan også tjekke bremseprocessen. Accelerer køretøjet op til en hastighed på 60-80 km/t på en flad og tør overflade og brems den ned. Under normale forhold skal bremselængden være lige. Fravær af slibelyde og fløjten i bremserne, er også et godt tegn.

En fuld inspektion af bilens bremseklodser på et værksted, bør udføres for hver 10 000-15 000 kilometer

Reparation og udskiftning af bremseklodser

Reparation af bremseklodser er irrelevant. Selvfølgelig kan mekanikere udskifte klodsens friktionsbeklædning, men denne type reparation vil ikke være meget billigere end at købe og installere en ny del. Ydermere, vil de reparerede dele have en betydelig kortere levetid, end de nye.

Udskiftning af bremseklodser er en meget vigtig proces, så det anbefales stærkt at overlade det til professionelle. Overskrid ikke driftsbetingelserne for mekanismen. Det er nødvendigt at udskifte bremseklodserne efter 15 000-20 000 kilometer.

Udskiftning Bremseklodser - instruktioner, beskrivelser og reparation

Vores Bremseklodser topsælgere: Bremseklodser online til favorabel pris