Bremseklodser bil foran og bag
Bremseklodser til andre bilmærker
Bremseklodser til biler
Bremseklodser EFTER TYPE
-
De bedste priserBildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Bremseklods til attraktive priser.
-
FragtgebyrerGratis levering i Danmark gælder ordrer over 1200 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
-
Kæmpe udvalgVores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
-
Hurtig levering!
Forsendelsesmetode
-
Bremseklodssæt katalog over producenter:
Udskift en bildel Bremseklodser - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Bremseklodser
- omfattende slid eller skade på klodserne;
- revner på klodsens friktionsoverflade;
- dybe ridser og afslag på beklædningen;
- ujævn slid på bremseklodserne;
- deformation af delen.
- væsentlig forringelse i bremseevne;
- forøgelse af bremselængde;
- raslen, fløjten eller slibelyde under opbremsning;
- ændring af køretøjets køreretning under hård opbremsning;
- hoppen eller vibration under opbremsning;
- ustabil virken af bremserne;
- forekomst af kanter på klodsens friktionsmateriale.
- slid på bremseskiven;
- forøgelse af mellemrum mellem bremsesko og tromlen;
- fremmede objekter eller skidt trænger ind på friktionsbeklædningen;
- olie på arbejdsoverfladen på klodsen;
- aggressiv kørestil;
- ved brug af komponenter og forbrugsstoffer i lav kvalitet;
- fejl i bremsecylinderne;
- forkert installation af bremseklodser;
- installation af forkert type dele.
Ved en gør det selv diagnosticering, er det nødvendigt at måle tykkelsen og tjekke den strukturelle tilstand på bremseklodserne. Den mindste tilladte tykkelse på bremsebelægningen er 2 mm. Overfladen på klodsen skal være glat, uden afskalning eller revner. Udover dette, skal deres slide være ensartet.
Du kan også tjekke bremseprocessen. Accelerer køretøjet op til en hastighed på 60-80 km/t på en flad og tør overflade og brems den ned. Under normale forhold skal bremselængden være lige. Fravær af slibelyde og fløjten i bremserne, er også et godt tegn.
En fuld inspektion af bilens bremseklodser på et værksted, bør udføres for hver 10 000-15 000 kilometer
Reparation og udskiftning af bremseklodserReparation af bremseklodser er irrelevant. Selvfølgelig kan mekanikere udskifte klodsens friktionsbeklædning, men denne type reparation vil ikke være meget billigere end at købe og installere en ny del. Ydermere, vil de reparerede dele have en betydelig kortere levetid, end de nye.
Udskiftning af bremseklodser er en meget vigtig proces, så det anbefales stærkt at overlade det til professionelle. Overskrid ikke driftsbetingelserne for mekanismen. Det er nødvendigt at udskifte bremseklodserne efter 15 000-20 000 kilometer.
Nyttig information om funktion, årsager til funktionsfejl, fejsøgning og udskiftningsintervaller
Udskiftning Bremseklodser - instruktioner, beskrivelser og reparation
Bremseklods vælger til
Levetiden afhænger af følgende faktorer:
- Produktionsteknologi og materialer. Så, de keramiske dele holder som regel længere tid end de organiske.
- Køretøjets vægt. De dele der sidder på kompakte biler opretholder deres driftsegenskaber betydeligt længere tid end dem på tunge SUV’ere.
- Førerens færdigheder og kørestil. Manglende evne til at motorbremse og hyppig brug af bremsepedalen, forårsager tidlig slitage på delene. En sporty kørestil kan reducere deres levetid med op til 50%.
- Bremseskivernes tilstand. Ujævn slitage, riller og korrosionspletter på deres overflade, har en negativ effekt på klodsernes levetid.
- Monteringsside. Komponenter på forakslen virker ordentligt i 25.000-40-000 kilometer, og dem på bagakslen i op til 60.000 kilometer.
Ifølge de internationale standarder, bør komponenterne på en aksel udskiftes sammen, og de skal ikke blot være fra samme mærke, de skal også være fra samme parti. Dette betyder, at du skal købe dem som et sæt. Disse indeholder som regel 4 dele – 2 til hvert hjul på en aksel.
Når der er behov for udskiftes, indikeres dette af de mekaniske eller elektroniske slidindikatorer. Første type udløses med en hylende lyd, og den anden type af en advarselslampe i instrumentbrættet. Du bør også tjekke komponenternes tilstand, når en af følgende opstår:
- forringet bremseevne;
- et fald i bremsevæskeniveauet;
- rystelser i rattet ved lave hastigheder;
- støv og metalspåner på mekanismens elementer.
Den mest præcise indikator for slidgraden er tykkelsen på friktionsbelægningen. Denne kan måles med en skydelære og sammenlignes med den værdi der er angivet i køretøjets tekniske dokumentation.
Udskiftningsproceduren er rimelig simpel og kræver ingen professionelle færdigheder eller specialværktøj. Læs omhyggeligt bilens servicemanual og se videovejledninger fra erfarne mekanikere. I de fleste tilfælde består proceduren af følgende trin:
- Åbn motorhjelmen og skru hætten af bremsevæskebeholderen.
- Hæv bilen.
- Fjern hjulet.
- Skru fastgørelseselementerne af bremsekaliberen.
- Træk klodserne væk fra skiven.
- Fjern bremsekaliberen.
- Skift delene i par.
- Tryk bremsekaliberstemplet ind.
- Saml delene igen i omvendt rækkefølge.
- Dræn systemet ved at træde nogle gange på bremsepedalen.
Nyligt installerede dele kan producere svage lyde, hvis afskrabningen af fabriksbelægningen ikke er færdig endnu. Hyle- og raslelyde kan også forårsages af:
- forkert installation;
- dårlig kvalitet for friktionsblandingen;
- skiverne og bremseklodsernes materialer passer ikke sammen;
- der kommer vand, mudder, sand eller sten på skiverne;
- overophedning af bremserne;
- manglende smøring af bremsekaliberens styrestifter.