Auto Bremsetromler i top kvalitet til TOP priser
Bremsetromler - populære producenter
  • De bedste priser
    Bildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Bremsetromler til attraktive priser.
  • Fragtgebyrer
    Gratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
  • Kæmpe udvalg
    Vores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
  • Hurtig levering!

    Forsendelsesmetode

    Hurtig levering! Du modtager dine Bremsetromler bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

  • COMODO - betale sikkert for Bremsetromler
  • Auto Bremsetromler betale med PayPal
  • Bil Bremsetromler betale med Master Card
  • Automobil Bremsetromler betale med Visa
  • payment_discover_brand
  • payment_trustly_brand
  • Auto Bremsetromler betale med Klarna Faktura
  • Automobil Bremsetromler betal med Bankoverførsel

Udskift en bildel Bremsetromler - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Bremsetromler

Ved bremsning af et køretøj bliver kinetiske energi omdannes til varme. For integrationen af ​​denne varme erbremsetromlen - en komponent af bremsesystemet - ansvarlig. Da det kan føre til overdreven opvarmning af tromlen, er den fremstillet af metal. Yderligere blive der sædvanligvis brugt legeringer, som er særgligt modstandsdygtig for slid. Friktionpartneren af ​​bremsetromlen skal også være meget modstandsdygtige og er bygget specielt til denne belastning. Friktionsfladen af ​​bremsetromlen kan enten ligge in den ydre deleller ligge på indersiden af bremsetrommlen. Sidstnævnte tromler andvendes i en tilbagetrækning eller tromlebremse. Bremsetromler, hvor friktionsfladen ligger på ydersiden har derimod en polstring eller band bremser.Bremsetrommlerne på køretøjerne bærer for det meste hjulene og også hjullejer.

Alle tromler skal have en høj slidstyrke. Endvidere skal disse være meget gode varmeledere. Endvidere bliver en stor stivhed og en god korrosionsbestandighed antages.Den nævnte stivhed opnås ved at kanten forstærkes. Undertiden er yderligere ribber fastgjort, hvilket også forbedrer den termiske ledningsevne igen.

Slid af bremsetromler

For at forebygge problemer under bremsning, bør bremsetromler kontrolleres ved hver ændring af dækket. På grund af anvendelsen af ​​tromlen er slid normalt. Hvis en defekt bremsetromle - alts en nedslidt - eller endda defekt, så skal denudskiftes omgående. Den passende reservedele er tilgængelige i vores butik. Endvidere tilbydrs der også yderligere dele i køretøjer der har et stort slid. Disse omfatter f.eks. visker eller hjullejer

.

Bremsetromler til FIAT PUNTO (176), TOYOTA COROLLA Wagon (__E11_), TOYOTA COROLLA (_E10_)

Funktionsfejl på bremsetromlen
  • slid eller skade på bremsetromlen;
  • ujævnt slid af tromlerne;
  • skade på arbejdsoverfladen på tromlen;
  • deformation;
  • stort mellemrum mellem tromlerne og klodserne.
Symptomer på en fejl på bremsetromle
  • forekomst af vibrationer, når du trykker på bremsepedalen;
  • unormale lyde under opbremsning (fløjten, piben, sliben, banken);
  • hoppen i bremsepedalen og rattet;
  • forøgelse af bremselængden.
Årsager til fejlfunktioner på bremsetromlen
  • overskridelse af bremsetromlens levetid;
  • uhensigtsmæssig brug af systemet;
  • brug af materialer og reservedele i dårlig kvalitet;
  • der kommer skidt eller fremmede objekter ind i tromlen;
  • der kommer olie på arbejdsoverfladen på tromlen;
  • slid eller skade på fjedrene i bremsetromlen;
  • aggressiv kørestil.
Diagnosticering

Du kan foretage den faktiske vurdering af bremsesystemet på egen hånd. For at gøre dette, skal du accelerere bilen op til 60-80 km/t på en flad tør vej og træde på bremsepedalen. Bilen skal bremse lige, uden vibrationer og mærkelige lyde. Du bør gentage forsøget adskillige gange. En sådan diagnosticering af bremserne udføres for hver 20 000-30 000 kilometer. Servicering og rensning af systemet for skidt, bør udføres for hver 10 000 kilometer.

Værkstedsspecialister vil tjekke den indvendige stand på systemet. Overfladen på tromlen skal være glat, og den maksimale diameter må ikke overstige 204.4 mm (normal tromlestørrelse er på 181.25 mm). Afhængig af køretøjsmodel og type af tromler, bør overskridelse af tromlens diameter ikke overstige 12% af den normale diameter på tromlen.

Tjek af bremsesystemet udføres også på en speciel bremsestand, hvor modstanden på hvert hjul måles ved forskellige belastninger.

Reparation af bremsetromlen

Skrammer på arbejdsoverfladen på tromlen, er defekter der kan elimineres på et værksted, uden at skulle udskifte selve delen. For det første, kan man fjerne begyndende symptomer på fejl på bremsetromler (vibrationer og hoppen, og forøgelse af bremselængde). For det andet, er det meget billigere end en udskiftning.

Fræsning af tromlen er en mekanisk påvirkning af tromlens arbejdsoverflade, for at bringe den til dens originale stand. Derfor, fjerner en mekaniker ved hjælp af en drejebænk det beskadigede øverste lag. Minimum tykkelse på tromlen, bør oplyses af fabrikanten. Moderne automatiske drejebænke, giver dig mulighed for at behandle dem med den højeste præcision.

Udskiftning af bremsetromlen

Ved forekomsten af revner eller synlige skader på tromlen, er det nødvendigt at foretage en udskiftning. Det anbefales at udføre dette på et værksted. Faktum er, at kalibrering af bremsesystemet skal udføres med høj nøjagtighed for at undgå tidlig slitage eller beskadigelse af delene.

Indkøbsvogn
#
Din indkøbsvogn er tom