-
De bedste priserBildeleshop.dk garanterer dig højkvalitets Bremsetromle til attraktive priser.
-
FragtgebyrerGratis levering i Danmark gælder ordrer over 1300 kr. undtagen ved bestilling af store varer, dæk eller depositumbelagte dele.
-
Kæmpe udvalgVores lager indeholder nu over 500 000 bildele.
-
Hurtig levering!
Forsendelsesmetode
Er du på udkig efter Bremsetromler til din bil?
Udskift en bildel Bremsetromler - en defekt en, eller hvis dens levetid er overskrædet. Find mere brugbar information om Bremsetromler
- slid eller skade på bremsetromlen;
- ujævnt slid af tromlerne;
- skade på arbejdsoverfladen på tromlen;
- deformation;
- stort mellemrum mellem tromlerne og klodserne.
- forekomst af vibrationer, når du trykker på bremsepedalen;
- unormale lyde under opbremsning (fløjten, piben, sliben, banken);
- hoppen i bremsepedalen og rattet;
- forøgelse af bremselængden.
- overskridelse af bremsetromlens levetid;
- uhensigtsmæssig brug af systemet;
- brug af materialer og reservedele i dårlig kvalitet;
- der kommer skidt eller fremmede objekter ind i tromlen;
- der kommer olie på arbejdsoverfladen på tromlen;
- slid eller skade på fjedrene i bremsetromlen;
- aggressiv kørestil.
Du kan foretage den faktiske vurdering af bremsesystemet på egen hånd. For at gøre dette, skal du accelerere bilen op til 60-80 km/t på en flad tør vej og træde på bremsepedalen. Bilen skal bremse lige, uden vibrationer og mærkelige lyde. Du bør gentage forsøget adskillige gange. En sådan diagnosticering af bremserne udføres for hver 20 000-30 000 kilometer. Servicering og rensning af systemet for skidt, bør udføres for hver 10 000 kilometer.
Værkstedsspecialister vil tjekke den indvendige stand på systemet. Overfladen på tromlen skal være glat, og den maksimale diameter må ikke overstige 204.4 mm (normal tromlestørrelse er på 181.25 mm). Afhængig af køretøjsmodel og type af tromler, bør overskridelse af tromlens diameter ikke overstige 12% af den normale diameter på tromlen.
Tjek af bremsesystemet udføres også på en speciel bremsestand, hvor modstanden på hvert hjul måles ved forskellige belastninger.
Reparation af bremsetromlenSkrammer på arbejdsoverfladen på tromlen, er defekter der kan elimineres på et værksted, uden at skulle udskifte selve delen. For det første, kan man fjerne begyndende symptomer på fejl på bremsetromler (vibrationer og hoppen, og forøgelse af bremselængde). For det andet, er det meget billigere end en udskiftning.
Fræsning af tromlen er en mekanisk påvirkning af tromlens arbejdsoverflade, for at bringe den til dens originale stand. Derfor, fjerner en mekaniker ved hjælp af en drejebænk det beskadigede øverste lag. Minimum tykkelse på tromlen, bør oplyses af fabrikanten. Moderne automatiske drejebænke, giver dig mulighed for at behandle dem med den højeste præcision.
Udskiftning af bremsetromlenVed forekomsten af revner eller synlige skader på tromlen, er det nødvendigt at foretage en udskiftning. Det anbefales at udføre dette på et værksted. Faktum er, at kalibrering af bremsesystemet skal udføres med høj nøjagtighed for at undgå tidlig slitage eller beskadigelse af delene.
Bremsetromle vælger til
- VW Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- VW Golf IV Hatchback (1J1)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- PEUGEOT 208 I Hatchback (CA_, CC_)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
- VW up! Hatchback (121, 122, BL1, BL2)
- TOYOTA AYGO (WNB1_, KGB1_)
- PEUGEOT 206 hatchback (2A/C)
- SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ)
- VW Golf V Hatchback (1K1)